GOOOOOOOOOOOOooooool!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu GOOOOOOOOOOOOooooool!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

GOOOOOOOOOOOOooooool!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 Maart 2009 | Ecuador, Quito

Het is weer tijd voor een berichtje!

Er is alweer heel wat gebeurd dus ik vrees dat dit een heel onsamenhangend verhaal gaat worden, wees gewaarschuwd....;)

Gisteren zijn we met een hele groep naar de wedstrijd Ecuador-Brazilie geweest: Chebere!! (dat zeggen ze hier continu, betekent Cool!)
Mijn eerste real-life wedstrijd. Zoals jullie weten ben ik niet de grootste voetbalfan maar landen-wedstrijden halen de diepverstopte hooligan in me naar boven, daar hou ik wel van!
Ondanks de Ecuadoriaanse vlag op mijn wangen was ik in het begin stiekem een beetje voor Brazilie (daar ken ik tenminste wat namen van..)
Dat heb ik maar snel uit mijn hoofd gezet want het leek me niet zo'n goed idee om als enige te juichen voor Ronaldino (JA die was er!!!) terwijl de rest van het stadion hem uitfloot.
De wedstrijd zelf was echt spannend! Ze spelen echt heel anders dan Oranje, veel meer actie en ik denk wel 15 schoten op doel(voor de Ecuadorianen)
Ondanks dat Ecuador echt heel veel kansen had werd het in de 2e helft 1-0 voor Brazilie (oorverdovende stilte in het stadium)
5 minuten voor tijd scoorde Ecuador en werd het 1-1 (iedereen uit zijn dak)en dat bleef het ook jammergenoeg..
Was echt super om een keer gezien te hebben!!

Ook ben ik gisteren verhuisd naar mijn nieuwe huisje. Nog niet in mijn uiteindelijke kamer want die komt eind deze week pas vrij...
Van mijn familie hier heb ik nog een ecuadoriaans truitje gekregen.. Echt heel lief van ze :)
- Fotos komen deze week -

Zaterdag waren we naar een enorme krater geweest. Dit is een nog actieve vulkaan waar mensen hun leventje hebben gebouwd omdat het er zo vruchtbaar is. Resultaat: heel mooie bloemen, bomen en kolibries..
De gids vertelde dat je in de krater heel goed de energie van Patcha Mama (moeder aarde) kan voelen. Het enige wat ik voelde was mijn oververhitte hoofd op de weg omhoog...;)
Ja mam, ik ga me beter insmeren....

Veder hebben ze me vorige week op mijn stage proberen af te zetten... Ze hadden mijn begeleider gebeld dat ik 200 dollar per maand moest betalen voor de tijd die zij in mij steken!!
Uiteindelijk ben ik er goed vanaf gekomen en hoef ik niets te betalen, gelukkig...
Deze week ga ik de laatste verbeteringen maken
voor de vragenlijsten en de scholen langs om ze uit te delen.

Vorige week weer salsa gedanst en mijn kunsten kunnen uitproberen bij het uitgaan vrijdag en zaterdag..
Het ging nog best goed al zeg ik het zelf...:)
De mannen hier zijn trouwens precies zoals je denkt als ze zijn in zuid amerika.
De vraag hoeveel vriendjes je hebt is heel normaal.. (en of je er niet nog 1 bij wilt in Ecuador)
Trouw is een heel breed begrip hier in Ecuador (niet voor mij uiteraard!)
Wel heel leuk om te zien dat echt iedereen lekker uit zijn dak gaat met dansen en de mannen ook heel hard meezingen met de liedjes hahaha
Ik heb ook nog een uitnodiging gehad een tijdje met Hare Krisnas door te brengen maar heb hier vriendelijk vcor bedankt! :)

Nu weer aan de arbeid (moet ook gebeuren)

Kus!!

p.s: ik word heel blij van al jullie berichtjes en mailtjes...:D
tot snel...


  • 30 Maart 2009 - 15:41

    Marjolein:

    Wat gaaf zeg, die voetbalwedstrijd live! Ben zaterdag naar de Irish pub gegaan om Nederland-Schotland te kijken, om toch weer dat pubgevoel te krijgen! (voelde me weer helemaal thuis met pints, engels pratende mensen en sport op tv!) Wat belachelijk dat ze om geld vroegen! Loop je daar gratis stage, willen ze nog geld toe! Succes met de vragenlijsten! kus
    p.s. m'n scriptie is nu echt bijna af! denk dat ik 'm morgen op ga sturen! Nu maar hopen dat ie goed is....

  • 30 Maart 2009 - 16:02

    Paulien:

    Leuk hoor om je verhaaltje weer te lezen! Klinkt als een gezellig weekendje!
    Ben benieuwd naar je Equadoriaanse truitje?! Zal wel super hip zijn..? Wel lief van ze iig!Nou maar weer succes he!
    Kus

  • 30 Maart 2009 - 16:03

    Mara Van Duin:

    Ow jou wedstrijd was veel cooler!! Wij zijn zaterdag naar de wedstrijd Rwanda - Algarije geweest, was heel leuk :D maar echt goed voetballen kunnen ze hier niet...
    Gelukkig is het nog goed gekomen met je stage, echt belachelijk dat ze je wouden laten betalen!
    Wij hebben vandaag eindelijk een productieve dag gehad :D
    Veel plezier! Kus Mara

  • 30 Maart 2009 - 16:04

    Mama:

    goh dat jij naar een voetbalwedstrijd bent geweest! komt vast door je opvoeding, wij kijken altijd naar studiosport, toch?? jouw overgrootvader was wel een hele grote voetbalfan, hij had een seizoenskaart voor ajax!hoe bevalt het in je nieuwe casa? al zelf gekookt met je vriendinnen. wel lief van je gastgezin zo'n afscheidskadootje. wij zullen tulpenbollen meenemen.
    kus mama

  • 30 Maart 2009 - 16:09

    Joyce:

    Ha rosie!
    Je verhalen klinken weer super chebere :) Ik denk alleen dat ik straks niet meer naast jou durf te partyen als jij van die mooie dansmoves hebt haha!
    Liefs

  • 30 Maart 2009 - 17:28

    Martin H:

    He Roos, wat hoor ik nu VOETBAL weze kijken ???
    Ik ben wel een beetje jaloers op je als ik de foto,s zo allemaal zie, is hard werken, hi hi.
    Leuk dat je een beetje aansluiting met andere meiden hebt gevonden.
    Fijn ook dat je niet meer hoeft te betalen voor het werk wat je voor hun doet, volgens mij had Sander ook van dit soort ervaringen in Zambia.
    We volgen je natuurlijk vanuit een nog niet echt lenteachtig nederland, dikke kus

    Martin


  • 30 Maart 2009 - 17:40

    Pim:

    Ik heb natuurlijk al je verhalen met veel belangstelling gelezen, maar er waren al zó veel reacties dat ik mij er maar van onthield.
    Maar het klinkt allemaal wel super chebre wat je daar meemaakt. Waarschijnlijk valt de heimwee ook best wel mee. Veel plezier en succes met niet afgezet te worden.

  • 30 Maart 2009 - 17:43

    Inger:

    Hahahaha bijna bij een sekte! dat moet je natuurlijk niet doen!
    Relaxed dat het is geregeld met dat geld, zou echt belachelijk zijn!
    Cool hoor die salsamoves, moet je me echt bijbrengen als je weer terug bent!
    Niet teveel 100%NL luisteren hoor, dan maak je jezelf gek!
    Wel kick dat het 1-1 werd, brazilie moet dus nog ff trainen!
    Zet m op chickie!
    kus

  • 31 Maart 2009 - 08:43

    Moor:

    Rooosje! Kind, wat ben ik jaloers! Zelfs op die pannekoek, hij zag er gewoon lekker uit.. Volgens mij ben je lekker aan het chillen daar, hoop dat het ook allemaal gaat lukken met je onderzoek, en je moves en je bruine kleurtje! Veel plezier en veel liefs uit Holland! xx Moor

  • 31 Maart 2009 - 10:43

    Magreet:

    Hey Roosie! Met elk stukje dat ik van je lees word ik steeds jaloerser!! Klinkt allemaal super!! Heb je hard lopen rellen bij de wedstrijd? Dans-ze en pas op met die kerels daar he!! Geniet ervan xxx

  • 31 Maart 2009 - 21:06

    Sander:

    jij naar een voetbal wedstrijd!! nou dat wodr als je terug bent elke zondagavond studio sport ;) daar kom je mooi niet meer onderuit!! superleuke foto's weer. heel veel succes met je vragenlijsten uitdelen morgen! en dan word analyseren geblazen!!! luv you, have fun there en ben nog steeds supertrots op je!!

  • 01 April 2009 - 19:42

    Marjoleine:

    Heeey ex-collega:P

    brazilie zien voetballen:P, goh wat afzien zeg hahaha
    hoe is het met je opdracht??
    echt leuk om al je verhalen te lezen!:)
    k blijf ze zeker volgen..
    en als je terug bent moeten we maar eens naar een salsafeest gaan :D LOL

    xxx

  • 02 April 2009 - 14:34

    Eef:

    woehoe roos, leuk dat je nu in een echt studentenhuis zit met de meiden waar je mee omgaat! hoewel ik me afvraag hoe dat voor je spaans is haha, op de praktijk oefenen dan maar. ga je nog focusgroepen leiden? en nederland heeft gisteren gewonnen met voetbal :) jaja ook ik kijk af en toe een beetje voetbal.
    spreek je snel
    xx

  • 02 April 2009 - 15:16

    Paulien:

    He, je adres is weer weg, kun je m nog een keer sturen of er weer onder zetten... Niet dat ik iets ga sturen ofzo hoor...gewoon interesse;)

  • 07 April 2009 - 15:31

    Oma:

    lieve Roos
    fijn dat je het zo naar je zin hebt .
    en wat een lueke fotos.
    eind Mei kan Lotte al in haar huis ,daar is ze erg blij mee.
    met dePasen ben ik bij Carla ,vieren jullie ook Pasen.? en ik lees wel waneer je een eigen kamer hebt .
    leifs opa oma. kus .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 12746

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: