2 dagen gespijbeld! ;) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu 2 dagen gespijbeld! ;) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

2 dagen gespijbeld! ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 April 2009 | Ecuador, Quito

Ik zal t maar meteen opbiechten: Ben vanmorgen pas teruggekomen van mijn ´weekendje naar t strand´..... :O

Na vorige week wat verloren pogingen de rector van de school te spreken (elke keer als we gingen was ze er niet!) vertrokken Valerie, Tessa en ik vrijdagnacht met de nachtbus naar Salinas.
Hier was dit weekend het wereld-toernooi surfen. Heel gaaf om te zien..alleen na ons weekendje Canoa zijn we een beetje verwend en was Salinas en beetje te comercieel..
Valerie moest maandag werken dus zij nam zondagavond de bus terug naar Quito.

Aangezien deze week Semana Santa is, en alle schoolkinderen vrij zijn (en ik mn vragenlijsten dus niet kan afnemen) besloot ik met tessa mee te gaan naar Montanita. In de bus daarnaartoe konden we de sfeer van dat dorpje alvast een beetje proeven: we waren een ware atractie in de bus. Iedereen kwam een praatje maken. (Negeren heeft echt totaal geen nut!) en over elk dorp dat we passeerden werd een uitgebreidde beschrijving gegeven. We werden uitgehoord waar we vandaan kwamen en als de vragen op waren begonnen ze gewoon weer opnieuw haha.
(en als we hardnekkig uit t raam probeerden te kijken werd er net zolang in je arm geprikt dat je je wel om moest draaien :))

Montanita staat bekend als een hippie-dorpje aan t strand met een heel relaxte sfeer.
Dat klopte zeker..Al werd die relaxte sfeer wel veroorzaakt door wat hulpmiddeltjes..:)
Wel grappig om te zien dat echt NIEMAND in dat hele dorp wat uitvoerde heel de dag.. Iedereen was of dronken of high haha
(Behalve wij natuurlijk, al heb ik passief waarschijnlijk wel 3 joints meegerookt ;))

Daar hadden we afgesproken met een groepje Ecaudorianen die we in Canoa ontmoet hadden.
Tessa kon met hun meerijden naar Canoa en ik zou terug gaan met de bus naar Quito. Ik had mijn busticket al op zak maar door een combinatie van Tessas overredingskracht en mijn eigen zwakke persoonlijkheid ( :P ) ben ik uiteindelijk toch maar bij ze in de auto gestapt richting Canoa!

Die rit was trouwens echt hilarisch. We waren met zn 8en in de de auto gepropt (een familie van 1 stelletje met 2 kinderen - 1 baby en een 5-jarige- 2 broers, ik en Tessa) met keihard Ecuadoriaanse muziek aan.
Uiteindelijk belandde de baby op mijn schoot en het meisje met met 1 van de broers in de achterbak.
De rit zou ongeveer 6 uur moeten duren...als ze tenminste de weg geweten hadden...
Ze bleven maar hardnekkig beweren dat we niet verdwaald waren terwijl ik toch echt binnen 2 uur hetzelfde pleintje voorbij zag komen!! haha
Uiteindelijk toch nog veilig aangekomen in Canoa savonds..pffffieuw

Daar konden we even snel douchen en gelijk mee door naar een verjaardag. Hier konden we heel goed de cultuur proeven.
Echt leuk dat hier niemand zich schaamt om lekker gek te dansen en mislukte breakdance manouvres uit te voeren.
Op een gegeven moment gingen ze alleen heel hard springen op de muziek en natuurlijk belandde de enige 200 kg wegende dikzak precies op mijn arme voetje!!!
awwwwww....
Behoorlijk blauwe voet en een avond gestrompel als gevolg. (Tessa, we hadden een foto van m moeten maken!!)

Toen het cafetje dicht ging, ging het feestje buiten door met trommels, glow in de dark jongleerballen en capoera-dansen.
heel mooi om te zien.. het zijn echt net aapjes!

Gisteren was dan mijn laatse dagje Canoa en mochten we met een bevriende gids gratis mee naar een prive strand om te snorkelen. Hier laaide ook de romance tussen Tessa en 1 van de Ecuadorianen op. :)
En heb ik me over mijn enorme haaien- trauma heengezet en ben daar gaan snorkelen. (er zitten daar kleine haaien, gelukkig niet gezien maar wel genoeg gehyperventileerd in mn snorkel)
Daarna gingen we nog met de jeep dwars door het oerwoud heen om apen te spotten!!
Helaas geen apen gezien maar de rit zelf was spannend genoeg.. op een gegeven moment sloeg de motor ook uit midden in t bos en moesten we gaan duwen..

Toen moest ik toch echt met de bus terug naar Quito. Bijna was ik weer overgehaald (ze konden zelfs de busmaatschappij bellen om mn ticket te annuleren) maar deze keer helaas toch voet bij stuk gehouden :)

Zo wat een verhaal.. hoop dat jullie het een beetje hebben kunnen volgen.
Dit weekend niets spannends op de planning want ik moet mijn verloren daagjes inhalen en SPSSen.. BAH!

Vrijdag is hier schijnbaar wel veel te doen ivm semana santa. Ceremonies en tradotionele optochten:
Hierover later meer!

Dikke kussen voor jullie allemaal.
mis jullie wel al hoor... gelukkig genoeg afleiding :)

Stagenieuws: maandag dan toch echt naar de rector en met de vragenlijsten beginnen. ben benieuwd!







  • 09 April 2009 - 05:46

    Sander:

    YES!! eindelijk weer eens de eerste. ik voel me alweer veel meer een goed vriendje ;)wat een weekend zeg!! heel gaaf allemaal!! ben stikjaloers!! succes met deze komende saaie week ;) maar daar kom je vast wel doorheen. hou van je !!!

  • 09 April 2009 - 06:05

    Mark:

    Grandioos!!! heerlijk die verhalen!!! dat capoera wil ik wel een lesje of wat van leren!!! das echt machtig!
    dikke x mark
    ps; puk doet het goed op de nieuwe creche in rhoon je zus is ok - pens is niet NORMAAL GROOT!!! monster!!!

  • 09 April 2009 - 07:21

    Manon:

    Roos! Klinkt goed allemaal zeg! Mooi verhaal hoor ;)! Ik ben net als Sander ook jaloers haha! Toch nog steeds heel wat anders dan metingen doen bij demente verpleeghuisbewoners hihi (ook leuk hoor :p)! Kusje!

  • 09 April 2009 - 07:23

    Paul :

    Ha die Roos,
    Kennelijk heb je jouw vragenlijst klaar gekregen. Mooi zo. Veel succes met je onderzoek.
    Je maakt spannende avonturen mee, maar pas op dat je niet bij iedere halve gare in de auto stapt.
    Hartelijke groeten,
    Paul.

  • 09 April 2009 - 07:51

    Jezus:

    Hai zusje,

    Wat een verhalen weer, erg leuk allemaal! Volgens mij begin je al goed gewend te raken met liften en alles tot vervolg (je weet hoe gek je zus er op is :S)!
    En over dat snorkelen, ik lachte me echt rot. Dacht dat jij toch een stuk dapperder was dan ik! Maar dat snelademen in je snorkel had ik ook gedaan HAHAHA (als ik uberhaupt al de zee in was gegaan wetende dat er haaien waren).
    Nou nu ff aan de studie vakantieganger!! Pap en mam komen ook al bijna op visite, leuk hoor! Gaat je Spaans al wat sneller??

    Mis je.

    x Jezus

  • 09 April 2009 - 08:14

    Donnie!:

    mafkees!
    haha wat heb jij een leuk weekend gehad zeg! maar owow wat slecht dat je spijbelt, dat had ik nou NEVERNOOIT niet van je verwacht ;)! ach af en toe ontspanning is ook belangrijk ;).
    heel veel plezier nog daar enne sterkte met je volgende week (SPSS S*CKS!!!!) maar dat overleef je wel he!!
    doei!!!! xx
    ps: hoe is t met je voet ;)

  • 09 April 2009 - 15:42

    Eef:

    heey Roos
    zo mooi die laatste zin van je stuk om ons toch even te laten merken dat je er voor je stage naar toe bent gegaan zeker :) geloof er niks van :P wat voor dieren heb je ondertussen al gezien? en ecuadoriaanse muziek, leuk?
    ben dan wel niet de eerste, maar wel eerder dan mijn ouders dus voel me ook goed :D
    xx

  • 09 April 2009 - 16:02

    Marjolein:

    Roosje! Wat een avonturen weer allemaal! Klinkt echt super! Succes met de SPSS... kus

  • 09 April 2009 - 17:56

    Mama:

    hi roosje,
    ben altijd blij om te horen dat alles ok is na jouw avonturen. gelukkig had papa je sms al gehad.
    hij kon trouwens niet terug sms-en of is de eerste met 'ja' wel aangekomen?
    wat sneu nou dat je dit weekend aan de slag moet met je stage. heb medelijden met je.

    kus mama

  • 10 April 2009 - 13:29

    Frank J:

    Ik zit al jaren te zanikken dat ik ook naar Latijns-Amerika wil. Maar daarvoor gewoon de tijd niet voor vind. En jij doet het gewoon lekker voor de tweede keer al! Maar ik ben niet jaloers hoor. Leuke foto's, zeer goed te volgen verhalen over al je avonturen! Keep up the good work! xje

  • 11 April 2009 - 15:13

    Inge:

    Roos, wat een verhaal haha! Komt bekend voor, dat opgepropt in een busje zitten! Al wist onze chauffeur iig de weg... Hoe was t vrijdag met de optochten enzo? Lijkt me gaaf om mee te maken.
    Hier is t vooral allemaal rustig vanwege de memorial. Maar ik ga naar t zelfde als Mara hoor, heb alleen de dollar prijs neergezet ipv euro's ;-P
    Have fun en schrijf snel weer iets nieuws! Liefs

  • 14 April 2009 - 15:12

    Ilona Steenkamer:

    Hee Roos! Wat een heerlijk verhaal weer :D Met mijn stage gaat het ook wel ok, zal bij het volgende berichtje op mijn site weer eens wat meer vertellen over 'het harde werken' ;) Enjoy!
    X Ilona

  • 15 April 2009 - 14:57

    Evelien:

    hey spijbelaar!;)
    mooie avonturen weer!! leuk foto's erbij!! hier weinig bijzonders...zondag wel hoogtepuntje; awake! jaja je hebt wat gemist :P haha.
    lekker aan de SPSS geweest dus.. ik mag ook volgende week;)
    tot t volgende verhaal! xx

  • 15 April 2009 - 20:32

    Teresita:

    Flor! Je hebt niet verteld dat je zelf mee Capoeira hebt gedanst, ook al was het onder lichte dwang! ^^ Haha en El Gordo staat toch maar op video - auuuwtchh!! Kan niet wachten tot ons volgend avontuur - want wij zijn 'n team! XXXX

  • 17 April 2009 - 11:59

    Maayke:

    Heeey!
    Klinkt echt geweldig! En alleen een haaien trauma, dat valt nog mee ;) Succes bij de rector maandag, sluit me aan bij het commentaar van eef, hihi!
    Liefs en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 12742

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: