We gaan op berenjacht... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu We gaan op berenjacht... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

We gaan op berenjacht...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 April 2009 | Ecuador, Quito

Daar ben ik weer!

Sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb maar gek genoeg hebben ze geen internet in eco-lodges zonder electriciteit (daarover zo meer)

Even diep graven in mn geheugen..

Zaterdag 17 april kwamen mijn ouders aan in Quito. Was erg fijn ze weer te kunnen knuffelen.
Diezelfde dag zijn we naar het oude centrum van Quito geweest en heb ik ze voorgesteld aan een aantal van mijn gloednieuwe vrienden :) en natuurlijk ons huis laten zien.
Die voor hun best vermoeiende dag hebben we afgesloten in ´boca del lobo´, het restaurant waar ik al sinds ik hier woon smachtend langsloop..
Een heel gezellig restaurant met nogal harde muziek (arme pap en mam op hun eerste dag) en echt overheerlijke biefstuk. Dat had ik echt gemist doordat we altijd vegetarisch koken omdat Tessa geen vlees eet. (het is je vergeven tessa ;))

Zondag zijn we naar de vulkaan Cotapaxi gereden waar we echte cowboybroeken en ponchos aankregen en te paard een tocht van bijna 5 uur maakten..
Het was echt heel mooi en onze pijnlijke kontjes zeker waard!!

De volgende dag vetrokken mijn ouders naar de Amazone en ging ik weer terug aan de stage..
Woensdag kon ik eindelijk de vragenlijsten gaan uitdelen.
Wat een chaos!!!
We begonnen bij een klas van 15 jarigen die allemaal heel hard begonnen te joelen toen ze hoorde dat de vragenlijsten over anticonceptie ging en nog doller werden toen mijn begeleiders mij aan ze voorstelden.
Ik viel natuurlijk nogal op met mijn gemiddeld 3 koppen groter, blank, blauwe ogen, blond haar..
Dat hadden ze geloof ik niet vaak gezien en ik werd aan de 1 na de andere 15-jarige gekoppeld haha
Gelukkig kwamen ze na een tijdje tot rust en konden wij gewoon ons werk doen.

en wonder boven wonder: diezelfde middag had ik ze allemaal weer terug, ingevuld en wel!
Echt een supermeevaller dus.. Die avond zijn Lisa, Rachel (ander Duits meisje) Marvin en ik uiteten gegaan om het te vieren.

Donderdag hebben we 2 nederlandse meiden ontmoet die bij mij op de spaanse school (Yanapuma) zitten: Simone en Ilona.
Zij nodigden ons uit om bij hun te komen zwemmen..ze wonen in een buitenhuis een uurtje van Quito

Toen ik thuis mijn bikini ging halen stond Maria (onze huisbazin, die overigens erg sexy is volgens veel mannen waaronder mijn vader ;)) een beetje bedroefd bij het hek.
Er bleek ingebroken op de eerste verdieping
Bij maria was haar laptop gestolen en de kamer van Tessa en Katrien was helemaal overhoop gehaald!
Helaas had ik de eer om Tessa en Katrien hierover te bellen, die net lekker op de Galapagos waren voor een weekje. Echt geen pretje.

Achteraf bleek dat hun verstopte geld en bankpassen er nog waren en "alleen" hun laptops wegwaren.
Ik woon op de 2e verdieping die gelukkig wat moeilijker te bereiken is maar heb voor de zekerheid toch mijn waardevolle spullen niet op mijn kamer liggen..

De rest van de dag konden we van de schrik bekomen op het heel gezellige buitenhuis van Ilona en Simone.
Die avond weer terug naar Quito om het afscheid van Marvin te vieren die maandag naar het strand zou vertrekken.

Vrijdag kwamen mijn ouders terug van de Amazone, wat echt prachtig schijnt te zijn, en maakten wij ons op voor een lang weekend in het nevelwoud..

Na een wandeling van 2 uur bergop kwamen we uit bij ons verblijf op de top van de berg.
Wat een heel mooi uitzicht moest hebben als het niet het grootste deel van de dag in de mist had gelegen :)
Ons huisje had geen elektriciteit en 3 kaarsen moetsen ons van licht voorzien.
Ondanks dat was het er wel erg mooi (zo als de jungle in junglebook)met heel veel verschillende vogels, pumas en beren, die we helaas alleen op opgenomen beelden hebben gezien.

Pap en ik hebben heel mooie wandelingen gemaakt naar watervallen en de mooiste nogwel naar de "cock of the rocks"
Deze trek begon sochtens om 4 uur in het pikkedonker.
Mam had snel bedacht dat het niets voor haar was aangezien naar beneden gaan niet haar strekste punt is en nachtblindheid daarbij niet echt helpt..
Vol goede moed begonnen we met de gids voor een lange wandeling naar deze felrode vogels die in onze fantasie op een grote open plaats met zn 40en gekke paringsdansen deden..
Na een lange tijd zei de gids opeens midden tussen de bomen dat we er waren (huh! waar was de open plaats en die 40 vogels??)
Bleek dat als je heeeeel goed keek je ergns 50 meter verder op wat rode vlekken op en neer kon zien gaan!
Na enkele vage rode vlekken hadden we het wel weer gezien en gingen we terug naar het huisje waar mijn moeder nog minder spijt had dat ze niet meegegaan was.

Die avond heeft onze gids om het goed te maken (heel vals dat wel) ecuadoriaanse muziek voor ons gemaakt.
De volgende dag na een wandeling van 6 uur omlaag lang een hele mooie incatrail kwamen we aan bij de auto die ons terug naar Quito zou brengen.
Hier mag wel gezegd worden dat mijn moeder echt heel veel angsten opzij heeft moeten zetten (slangen, afgronden, steile afdalingen) en dat toch maar mooi gedaan heeft!

Daarna zijn we nog naar heilige ruines gegaan waar het hoogtepunt toch wel de enorme groep lamas was..
Nadat ze ons verzekerd hadden dat deze echt niet spuugden (nee maar wel heel veel scheten laten!) durften we er steeds dichterbij te komen..
Uiteindelijk stonden we er zelfs tussenin, echt heel grappig om tussen zeker 50 scheten-latende lama te staan!

Hierna gingen we door na een mooie hacienda waar we heel lekker gegeten hebben en de volgende dag vroeg opmoesten voor de beruchte treinreis!
Uiteindelijk bleken wij de enige passagiers te zijn in een piepklein treintje..
(zoals het eerste deel van een stoomlokomotief)
Het eerste deel van de reis tufde deze nog op slakketempo door het dorp heen waar we van alle kanten aangestaard werden.
Daarna ging de trein verder door supermooie natuur waar we af en toe stopten en de mannen die meewaren ons gekke vruchten lieten proberen en mooie afgronden te fotograferen..
Deze reis was echt heel mooi en helaas na 2 uur afgelopen..

Die dag nog naar Otovalo (indianenmarkt) om souveniers te kopen en savons naar mijn eerdere gastgezien waar we onze tulpenbollen omruilden voor een tomatenboompje..

Helaas zijn mijn ouders vanochtend alweer terug gevlogen naar Nederland.. Het was een super minivakantie!!

Vanavond ga ik met Lisa naar Cuenca om Tessa, Valerie en Katrien daar op te zoeken en tot zondag te blijven.
Cuenca schijnt een heel mooi koloniaal stadje te zijn waar we ons vast goed gaan vermaken :)

Maandag dan weer hard aan het werk om alle gegevens van mijn vragenlijsten te verwerken en de focus groepen voor te bereiden..

Dat was t weer voor vandaag, volgende keer meer ;)

En natuurlijk, gefeliciteerd met ons Bea

kus!


p.s: Klein heimwee-moment momenteel

(ik kan ook echt geen 5 minuten alleen zijn, heb als troost maar een chocolade-banaan pannekoek bestelt om hier in t internetcafe op te eten)




  • 30 April 2009 - 16:33

    Roos De Groot:

    Fotos komen maandag!

  • 30 April 2009 - 19:53

    Jezus:

    He Zussie!!

    Nog maar heel ff en dan komt Sander je opzoeken!! Geniet lekker van je lange weekend met je vriendinnen daar! Genoeg te doen dus dan is de heimwee gelijk weer wat minder!

    Love u, x Jezus

  • 01 Mei 2009 - 07:16

    Robbert:

    Hey Roosie,

    Gister de verjaardag van Bea gevierd in A'dam, Was gezellig! met heel veel bier en baco en rose en bessen-7up enz.. Nu weer aan het werk :S

    Gr. Roberto!
    ps er is een aanslag geweest op Bea, mislukt dat wel!

  • 01 Mei 2009 - 07:18

    Robbert:

    Kan ik trouwens nog mee met Sander in de koffer.. Ik wil ook al die leuke dingen doen!

  • 01 Mei 2009 - 07:49

    Paulien:

    Hopelijk deed je pannekoek je goed lieverd!!!!
    Mooi verhaal weer, kheb je gemaild!
    Kussies

  • 01 Mei 2009 - 07:50

    Paulien:

    Ja en ik kom ook in de koffer trouwens!

  • 01 Mei 2009 - 08:51

    Laura:

    Hej Roosie!
    Je maakt wel super leuke dingen mee, wel blijven genieten hoor, voor je het weet zit je alweer hier en ben je ons alweer zat ;)
    Succes met stage he! (hihi en te grappig die 15 jarigen :D)

  • 01 Mei 2009 - 09:19

    Martin H Te V:

    He Roos,

    Ik heb al even niets van me laten horen, maar volg je wel trouw via je site.
    Wat een ervaringen doe je daar op zeg.
    Heel nadere wereld als je zo de reacties van de jeugd zo hoort, kompleet nader cultuur denk ik, wel minder snel als hier, of niet ??
    Ook fantastisch dat je het ook met je ouders kan delen en beleven.
    De tijd gaat ook wel weer snel, dat je Sander weer ziet komt ook snel dichterbij.
    Ben zelf 4 dagen in Bordeaux geweest om achter z'n wit klein balletje aan te lopen,(groep van 16 mannen)we zijn daar dinsdag echt weggespoeld van de regen, er ontstonden spontaan allemaal vijvers op de baan, hebben zelfs overwogen om maar te gaan vissen.
    Zo Roos dit was het weer even wat mij betreft.
    Heel dikke kussen en succes met je werkzaamheden.

    Martin


  • 01 Mei 2009 - 15:26

    Mama:

    zo met een jetlag toch maar even gekeken op je blog. Maandag de foto's! ik ga ze (zo'n 1800) vanavond en morgen uitzoeken en de leukste alvast naar je mailen. De rest komt op picassa.
    Sander ik heb voor jou een t-shirt, door Roos uitgezocht, van boca de lobo (bek van de wolf voor onze anspaansibeten)
    Roos heeft er zelf ook een. vormen jullie een setje met slechts een oceaan tussen jullie in.
    Pap en ik zijn met tranen in onze ogen en af en toe moeilijk slikken weer in het vliegtuig gestapt maar wel met een goed gevoel om onze dochter Roos te zien in een leuk huis met leuke medebewoonsters, rap spaans sprekend en helaas voor jou sander, continue aangegaapt, aangesproken ('mag ik een foto van je nemen senorita rosita?)en toegekust door talloze ecuadoriaanse mannen.

  • 01 Mei 2009 - 16:46

    Sander:

    wat een verhalen weer, JALOERS!! ik wil eerder komen!!! supergaaf allemaal en heb je wel gemist hoor gister op koninginnedag!! hou van je liefie veel plezier ni Cuenca en hoelijk is het heel snel maandag msndag ;)

  • 03 Mei 2009 - 12:17

    Maayke:

    WOW! Klinkt echt super! Blij dat je trouwens als je spullen nog hebt! Heb me ingeschreven voor sustainable development studies dus hoop dat ik daar ook mee naar het buitenland mag! Ondertussen ga ik verder met voor genieten en jij heeeeeeeeel veel plezier en succes! Liefs xx

  • 06 Mei 2009 - 19:35

    Sander:

    wat een cowboy familie zeg!! en die foto met die lama's is echt zo grappig!!

  • 07 Mei 2009 - 10:53

    Oma:



    lieve roos
    ik heb site s gelezen

    n wat een mooie fotos

  • 07 Mei 2009 - 14:20

    Mara Duin:

    Hey Roos!
    Echt leuk dat je ouders zijn gekomen! Grappige foto's ook, vooral jullie als cowboy's en de lama's, haha!
    Mooi dat je stage goed gaat! Die 15jarige wind jij tuurlijk wel in 1 keer om je vingers..Dan luisteren ze gelijk :P
    Onze stage gaat loop ook een beetje ondertussen. Maar we zijn ook al over de helft, gaat snel! En de gorilla's waren echt fantastisch!
    Veel plezier en succes!
    Kus Mara

    ps. gelukkig helpt chocola altijd he :)

  • 08 Mei 2009 - 14:31

    Evelien:

    haha dat verhaal van die rode vogels..
    wat een avonturen verder, echt super leuke verhalen!!
    mooi ook dat het met die vragenlijsten goed is gegaan!;)
    succes alvast met de komende focusgroepen en genietse!:)
    xxx

  • 11 Mei 2009 - 09:49

    Oma:

    lieve roos vorrige bericht mislukt zoals je gezien hebt gaat goed met je stage Zondag waren radboud en carla bij ons met lotte mark en puk dat is een heerlijk meisje wehebben het veel over je gehad ik heb een leuke tas gehad enopa een das van lama wol erg mooiveel succes met je stage en veel liefs van oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: