Laatste stageweken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu Laatste stageweken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

Laatste stageweken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

20 Mei 2009 | Ecuador, Quito

lieve allemaal,
hier weer een berichtje van een helemaal relaxte Roos.

Vorige week heb ik met de focus groepen de laatste data verzameld dus hoef ik het nu alleen nog te analyseren, en daarbij hoef ik niet te rekenen op ecuadorianen die hun afspraken niet nakomen!
:D

Vorige week hebben we met het huis een lekker burgelijke week gehad met veel films kijken en spelletjes doen. Vooral jungle speed was populair waarbij je heel snel als eerste een koker van het midden van de tafel moet pakken als je een gelijk setje kaarten ziet (je had erbij moeten zijn) We hebben nu allemaal gewonde onderarmen van enkele fanatiekelingen, ik zal geen namen noemen, die over lijken gingen om die koker te krijgen.
Volgende week ga ik maar eens weerwolven introduceren, een stuk minder gevaarlijk ;)
Zondag zou Michelle doorreizen naar Peru en daar moest natuurlijk een afscheidsfeestje van komen! Met zn allen zijn we naar onze vaste club, Bungalow 6, geweest en daar tot in de vroege uurtjes gedanst. Die nacht hebben we afgesloten met een eier- en slagroom gevecht en de heerlijke combinatie doner kebab met appeltaart!
Vrijdag hebben we een afscheidsetentje gehad, zie de fotos.

Verder heb ik die week het ultrasnelle spaanse gebrabbel van de focus groepen ontcijferd (mede dankzij mijn spaanse lerares, echt super!)

Dit weekend zijn Tessa, Marvin en ik naar Canoa geweest. Tessa wou graag haar vriendje daaropzoeken en ik vond het niet heel vervelend om een weekendje op t strand door te brengen..
Daar hebben we GEPROBEERD te surfen, getafeltennist (mannen kunnen echt niet tegen hun verlies!) en zijn we naar Isla Corazon geweest.
Dit is een eiland met Mangroven waar echt superveel vogels wonen. We werden erheen geroeid en hebben hele mooie felrode krabben, zeeslangen, Fregatvogels van heel dichtbij gezien.

De terugreis maandag was wat minder ontspannen... opeens stopten we heel plotseling (tegen de auto voor ons aan) omdat er een aantal minuten daarvoor een toeristenbus het ravijn in was gereden!!
We hebben uiteindelijk 2 uur stilgestaan in de bergen voor we langs het wrak reden..
Wat de precieze orzaak was weten we niet maar uiteindelijk waren er 15 doden..
Niet zo n prettig idee dus heb maar besloten de nachtbus een tijdje te ontwijken.

Gelukkig was mijn dag weer helemaal goed omdat ik toen ik aankwam, 2 pakketjes en een brief van Sander op me lagen te wachten :D

1 pakketje met heel seizoen 5 van greys anatomy (martin en paulien, jullie zijn helden!) en een andere van mijn ouders met heel leuke typisch hollandse sleutelhangers erin.
Deze ga ik geven aan de jongens en meisjes die aan de focus groepen hebben meegewerkt.

Gisteren heb ik met Pieter de Ecuadoriaanse tenniswereld ontdekt.. Na een hele zoektocht hebben we een tennisbanen in een park gevonden waar je voor 5 dollar een uur mag spelen en rackets met ballen kan lenen.
Wel echt in ecuador style, met scheuren in de baan en zware rackets met extra vibratie door heel je lijf als je een bal slaat :)
Maar was wel lekker om weer even te kunnen tennissen..

Deze week ga ik verder met de focus groepen uitwerken en de eerste resultaten, aangezien de kliniek volgende week de conclusies wil hebben.

Dit weekend blijven we in Quito. Zaterdag heeft Junior (de vriend van Anne) ons uitgenodigd om te komen barbequen om daarna heel hard te vieren dat ik zondag alweer 23 word!
lijkt me wel gek om hier mn verjaardag te vieren maar ik denk dat het allemaal wel goed komt :)

kussen voor jullie!
xxxxxxxxxxxx

  • 20 Mei 2009 - 18:19

    Sander:

    Ik ken ook nog wel zo'n leuk spelletje die we met je paps lotte en jippe speelde op skivakantie ;) wel heftig van die bus zeg!! gelukkig had je niet een busje eerder genomen!! ik hoop in ieder geval dat je een echte roos verjaardag krijgt daar maar daar twijfel ik niet aan!! lekker feesten en ben blij dat me brief aangekomen is!! hou van je liefie nog 2,5 week tot knuffels!! :D

  • 20 Mei 2009 - 18:24

    Sander:

    ps: al een idee wat je verjaardag kado's zijn :P

  • 20 Mei 2009 - 20:09

    Inger:

    Heeey schat,

    wat heerlijk om weer een bericht van je te lezen!
    Je ziet er zo vrolijk uit op de foto's!!!!
    Het gaat nu wel echt heel erg snel de tijd zeg!
    En idd bijna jarig! WOEHOE!
    Vrouwen schijnen op hun mooist te zijn op hun 23e, dus je word nog mooier,kan bijna niet;)

    Heb je gewoon je nederlands mobiele nummer daar? Dan kan ik je een verjaardags-sms sturen!
    Ik ben zondag in londen, ga bij sophie langs, dus hoop dat ik je niet vergeet!

    Maar zal absoluut aan je denken!!!

    Dikke zoen en natuurlijk vast een fijne verjaardag!

  • 20 Mei 2009 - 21:08

    Dian:

    ROOOSJUH!!!
    Het blijft leuk om je verhalen te lezen :D.
    maar pfff wat een eng idee dat een bus net iets verderop gewoon t ravijn in reed!
    Maar....ben je al zenuwachtig voor je verjaardag ;), sjongejonge 23 ouwe tang :P!
    Heeeeeele fijne verjaardag voor je, wordt onvergetelijk daar in Ecuador!!
    xxx

  • 21 Mei 2009 - 07:15

    Mama:

    Wat een leuke foto's van de omgeving weer! Minder van die bus, maar dat had onze gids al voor gewaarschuwd, weet je nog?
    Jaaa, bijna jarig. Wel een gek idee dat ik onze verjaardagen dit jaar zonder jou vier. Maar we gaan het dunnetjes overdoen. Wat denk je van begin september? Bij deze zijn vriendinnen, (schoon)zussen en - moeders van zowel mijzelf als Roos uitgenodigd om op een zondagochtend te high tea-en in Terheijden onder begeleiding van 3 superenthousiaste dames moeten jullie wel de handen uit de mouwen steken, want we zullen taarten, scones en anders lekkers moeten gaan maken en natuurlijk opeten. Kijk maar alvast eens op www.dekeuken.nl

  • 21 Mei 2009 - 12:43

    Magreet:

    Rosie, die foto's met die lama's zijn echt geniaal!!!! x magreet

  • 21 Mei 2009 - 13:28

    Suus:

    wat een paradijs daar! echt mooie fotos! en jij met die lama's..het staat je goed hahaha!succes en heel veel plezier de laatste weken!dikke kus van suusie uit Tanz.

  • 21 Mei 2009 - 14:06

    Ilona:

    WOW! Ik heb net even je foto's bekeken en wat is het daar mooi zeg :D Geniet nog maar lekker van je laatste weken! Ik sta over 4 dagen alweer met mn koffers op het vliegveld om naar huis te gaan.. *zucht* Have fun!! xxx

  • 22 Mei 2009 - 15:07

    Moor:

    roosje kind, jij vermaakt je daar wel! je ziet er gelukkig uit in de roeiboot :) als je terug bent gaan we ook een keer tennissen, want heb alweer wat lessen achter de rug en je weet niet wat je ziet! verder hiet alles goed, veel plezier met sander en je verjaardag en de laatste weken.. dikke kus!

  • 24 Mei 2009 - 10:05

    Annie & Martin:

    He Roos,

    Hieper de pieper de piep, VAN HARTE MET JE VERJAARDAG.
    Ondanks de grote afstand denken we wel aan je hoor.
    Ga je het nog groots vieren daar ???
    Wordt er nog een feestje gebouwd ?
    Onze vakantie in Malta zit er weer op, was heerlijk daar, maar hadden het ook wel gezien na 12 dagen.
    We laten de foto's wel zien als jullie terug zijn, of in een mailtje.
    Zo kussen van ons,

    Annie & Martin

  • 24 Mei 2009 - 19:28

    Karlijn & Joost:

    Hee Lieve Roos,

    GEFELICITEERD! Ben je je verjaardag op een Ecuadoriaanse manier aan het vieren? Ik ga je morgen mailen! Er is veel gebeurd hier en ga je weer op de hoogte brengen:)! Geniet daar nog even lekker!

    Liefs van ons!

  • 03 Juni 2009 - 15:16

    Eef:

    roos! komt er nog een berichtje van je voordat je een maand gaat reizen?! dan horen we vast niks van jullie en moeten we het een hele maand zonder spannende avonturen uit ecuador doen :D
    xxx
    ps je hebt nu al vakantie toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: