In de stroomversnelling + karaoke - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu In de stroomversnelling + karaoke - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

In de stroomversnelling + karaoke

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Mei 2009 | Ecuador, Quito

Om jullie een goed beeld te geven van een doorsnee avond hier ;) -->
Karaoke-avondje in Quito:

Waarschuwing: zit het geluid niet te hard, dit filmpje bevat heel valse tonen!!

http://www.youtube.com/watch?v=Dnv7TgilB3k&feature=player_embedded


Chebere!

Jullie zullen het niet geloven maar ik heb vandaag de focusgroepen al gedaan (echt?? ja echt!!)

Maar laat ik beginnen waar ik gebleven was:
Cuenca!
Na een enigszins triest dagje vol zelfmedelijden - koninginnedag- vertrokken Lisa en ik met de nachtbus naar dit mooie stadje vol met mooie koloniale huizen en kerkjes.
Daar ontmoetten we Katrien,Valerie en Tessa die daarheen waren gekomen vanuit de Galapagos.
Tessa lag heel bleekjes en zielig in dr bed, getroffen door een bacterie.
Aangezien dat al een paar dagen zo aanhield hebben een een dokter voor haar gebeld.
Deze man die verbazingwekkend goed engels sprak, schreef haar wat medicijnen voor en een paar dagen later was ze weer helemaal de oude.

Deze bacterie verveelt hier overigens heel veel buitenlandse studenten (ik nog niet gelukkig, klop klop)

In cuenca hebben we heel lekker gegeten en een beetje rondgeslenterd.. We zijn naar een Panamahoeden museum geweest en wat kerkjes gekeken.

De volgende dag gingen we naar een nationaal park dichtbij Cuenca waar we een wandeling van 4 uur gingen doen.
We hadden al gehoord dat het heel glibberig was door alle modder maar denk maar niet dat ik zo slim was mijn bergschoenen aan te doen (niemand had die bij zich)
Op onze allstars glibberden we het park door.
Het begin ging heel goed en ontweken we alle plassen..
We passeerden een heel mysterieus bos met heel veel kronkelende takken en blauwe meren (fotos volgen nog)
Halverwege ging ik 1 keer onderuit omdat ik me teveel op mijn koekje aan het concentreren was (uiteraard met mijn hand in een prikkelstruik), dit was het startsein voor nog 3 keer de prikplanten opzoeken.
Uiteindelijk zaten mijn kont en 2 handen onder de kleine haakjes...autsh!
Toen we 3 uur onderweg waren begon het keihard te regenen en vervolgens te hagelen en onweren!
De vrolijke stemming was als bij toverslag verdwenen...
Gelukkig bereikten we al snel het eindpunt en kregen we een lift totaan Cuenca. Daar had die man niet echt slim aan gedaan aangezien wij kletsnat en onder de modder zaten maar wij waren erg blij droog in de auto te zitten.

Toen was het weekendje helaas weer voorbij en begon ons zware leventje in Quito weer ;)

Vorige week heb ik de antwoorden van mijn vragenlijsten uitgewerkt en aan de hand daarvan vragen voor de focus groepen opgesteld..
Wat me opviel is dat de meeste jongens en meisjes wel anticonceptie gebruiken (ja daar gaat mijn onderzoek over voor degene die het spoor een beetje bijster zijn inmiddels) maar meestal niet de eerst keer dat ze sex hebben.
Ze denken dat ze de 1e keer niet zwanger kunnen worden..
De meeste overdraagbare ziekten zijn wel bij ze bekend al voegen ze daar nog wat vreemde ziekten aan toe: Lepra, kanker en Ebola als gevolg van onbeschermde sex????

Als onderwerp van de focus groep heb ik gekozen voor de open vragen van de vragenlijsten die niet helemaal begrepen waren.

Om bij te komen van al het harde werken die week gingen Marvin, Thomas, Simone en Ilona (2 nederlandse meiden) en ik naar Papallacte.
Dit is een natuurlijke Spa 3 uur rijden van Quito.
Heel de dag hebben we in heerlijke baden tussen de groenen bergen en bomen met grote bloemen en kolibries liggen relaxen.
Savonds gingen we helemaal ontspannen weer terug naar Quito.

Gisteren heb ik lekker lang uitgeslapen en de focus groepen voorbereid waarvan ik vrijdag gehoord had dat die opeens maandochtend gaan plaatsvinden (STRES)
Snel de handleiding van mijn recordertje doorgelezen en m gelijk uitgeprobeerd... wat bleek:
de AAA batterijtjes die ik mee had genomen werkten daar niet in omdat het beest alleen ALkaline wenstte...aarrrggg
inmiddels was het 6 uur en moest ik nog als een gek naar het winkelcentrum om deze batterijen te zoeken.
Gelukkig is het nog optijd gelukt en kon ik vanmorgen goed voorbereid naar de school.

Ik had eigenlijk niet verwacht dat we daadwerkelijk de focus groepen gingen doen omdat het bij de vragenlijsten ook zo n beetje een maand geduurd had voor we eindelijk in actie konden komen.

Toen ik met mn begeleider van de kliniek bij de rector zat bleek dat er al 10 meisjes en 10 jongens in de bibliotheek zaten te wachten - slik -

Vervolgens bleek ook nog eens dat ikzelf de focus groep moest leiden voor die groepen tieners! (was eerst de bedoeling dat Nelly dat zou doen)
Gelukkig had ik mijn vragen opgeschreven..
Was wel even slikken om in het spaans een discussie te leiden voor een hele groep pubers en dan ook nog eens over anticonceptie!

Maarrr wonder boven wonder is alles goed gegaan en heb ik alles nu op band staan, jippie!!

Dit weekend ga ik het vieren door lekker naar het strand te gaan samen met tessa :D

dikke kussen voor jullie

  • 11 Mei 2009 - 18:30

    Laura:

    HA! De eerste :D.
    Wat een verhaal van dat national park! Wat een gekken omdat ook op allstars te doen haha! Die moet je nu wassen denk ik he ;) en hoe is het eigenlijk met je handjes en billen? En een focusgroep met 20 pubers dus? Woei, goed gedaan hoor (dat heb ik nu al 4 keer gezegd volgens mij aangezien ik je daarnet op msn sprak hihi)
    Nou meis, nog eventjes en dan ben je weer lekker in dit kikkerlandje (alhoewel, 2 maanden ofzo :O bummer onze shop-dag is nog ver weg)
    Dikke kus

  • 11 Mei 2009 - 19:11

    Joyce:

    Ha Rosie!
    Op de een of andere manier had ik je vorige verhaal gemist, dus ik had een hoop bij te lezen :) Het klinkt iig weer als een hoop avonturen, nice! En ook fijn dat het lekker opschiet met je stage...bij mij gaat het ook best snel, alleen kan ik me niet echt tot het schrijven van mijn scriptie zetten, maar goed alles op zijn tijd :) Veel succes en plezier met je volgende avontuur!
    Liefs

  • 11 Mei 2009 - 19:25

    Ilona Steenkamer:

    Wow Roos, goed bezig!! Echt leuk om te horen dat het allemaal zo goed gaat en dat je zoveel leuke dingen doet naast je stage :D Zou ook wel een keer naar Ecuador willen! Geniet er nog maar lekker van,
    Heel veel liefs vanuit Bonaire!

  • 11 Mei 2009 - 19:35

    Mama:

    wow, dat de focusgroep zo goed gegaan is onder jouw bezielende leiding! Knap hoor, maar wij hadden al gehoord dat je een aardig woordje Spaans sprak. Wij snappen het helemaal dat je nu weer moet uitrusten! Lekker op z'n Ecuadoriaans. Even goed inspannen en dan lekker weer relaxen met een muziekje op de achtergrond.
    Waar blijven je foto's van je kamer e.d.??

    kus mama

  • 11 Mei 2009 - 21:47

    Will:

    Rosieee! Hoe gaat 't? Hier alles z'n gangetje!
    Echt goed van je dat je de focusgroepen hebt overleefd! Had natuurlijk ook niet anders verwacht! ;) Ben trots op je! Ik ga nu slapen, maar ik zal je morgen even een uitgebreide mail sturen!
    Dikke kus

  • 11 Mei 2009 - 23:09

    Marjolein:

    Goed bezig! Echt knap dat je met pubers in het Spaans een discussie hebt kunnen voeren! Geniet van je strandagjes, maar niet te bruin worden hoor ;) kus

  • 12 Mei 2009 - 17:01

    Sander:

    ZAAA helemaal zelf de focusgroups leiden zonder voorbereid te zijn!! goed hoor!! i'm proud ;)

    luv you!!

  • 12 Mei 2009 - 19:40

    Annie En Martin:

    He Roos, als we het zo horen is het helemaal goed gekomen met je focus groep.
    We zijn ook best trots op jou hoor .........
    Hier in het warme Malta is het maar moeilijk uit te houden, strak blauwe lucht en rond de 25 gr.
    We hebben afgesproken dat we Sander gaan wegbrengen op weg naar jou, komt steeds dichter bij toch.
    We gaan weer een drankje drinken hier, tot de volgende keer maar weer.

  • 12 Mei 2009 - 21:19

    Chinchan/kaneelstaaf:

    heey roos,

    Nog naar de kerk geweest of gehockeyd vandaag? vraag even aan chris hoe zijn eerste indruk was!

    Ow enne:

    Echt een superproject die focusgroepen, maar ik hoorde dat je veel ervaring met computers hebt dus ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed komt....

  • 12 Mei 2009 - 21:38

    Chinchan:

    jij bent veel grappiger!!

  • 14 Mei 2009 - 15:05

    M Van De RI:

    Lieve Roos,
    Wat een leuk verhaal weer!
    Het gaat snel met je onderzoek!!! Relaxt hoor! Zelfs in het spaans over anticonceptie lullen lukt je, respect!
    Liefs

  • 15 Mei 2009 - 17:31

    Chin:

    Allemaal ff kijken naar het karaokefilmpkje!!! Roos kan namelijk heel goed zingen! Owja en wil je meer zien van dit geweldige optreden! zeg het dan ff ik heb namelijk een NOG beter filpje!


  • 15 Mei 2009 - 17:36

    Chin:

    Owja en stuur ook even je eerste indruk van haar!

    Amen

  • 15 Mei 2009 - 18:04

    Chin:

    Owja en stuur ook even je eerste indruk van haar!

    Amen

  • 18 Mei 2009 - 11:27

    Oma:

    bedankt voor je berichtje we hebben er niet veel aan gedaan wel veel bloemen gekregen was het fijn aan het srand zeker lekker warm het gaat goed metje onderzoek? fijn voor je nog even dan komt Sander ik heb hem zondag nog gezien hij verlangt naar je nu Roos tot de volgende keer

    liefs opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: