Dagelijks leven in Quito (EINDELIJK!!) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu Dagelijks leven in Quito (EINDELIJK!!) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven in Quito (EINDELIJK!!)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

17 April 2009 | Ecuador, Quito

YESSSSSS
Ik heb net een heel ingewikkeld spaans telefoontje gepleegd met een hoop onverstaanbaar gebrabbel aan de ene kant (mijn begeleidster van de kliniek) en veel gebrekkig maar blij spaans aan de andere kant (ik)
Wat blijkt: Woensdag kan ik de vragenlijsten gaan afnemen...joehoeoee

Begon me al een tikkeltje ongerust te maken of dit gesprek uberhaupt ooit ging plaatsvinden..
De altijd afwezige rector heeft eindelijk toegezegd!

Jullie duimen heeft dus geholpen..
Maar ga nog maar eventjes door zodat ik woensdagochten niet toch voor een vervelden verrassing kom te staan ;)


Lieve allemaal,

Vandaag geen zon,zee & strand verhaal..
Ik vond het weleens tijd worden jullie op de hoogte te stellen hoe het dagelijks leven er hier aan toe gaat.
Want: Ookal doe ik soms wat anders vermoeden, ik ben niet alleen maar aan het feesten en zonnen..(wel vaak maar niet altijd ;))

Dit weekend ben ik zelf thuis gebleven om aan mijn stage te werken. - er knaagde namelijk een klein schuldgevoel na al het gefeest -
Vrijdag, toen jullie goede vrijdag aan het vieren waren, was hier een grote optocht met verkleedde mensen.
Ze zijn hier erg gelovig en doen met deze optocht de lijdensweg van Jezus na.
Een aantal mannen waren verkleed als jezus en sleepten een groot,zwaar houten kruis met zich mee ondertussen bloedend van het prikkeldraad om hun lijf...vrolijk pasen!
Anderen hadden paarse gewaden aan met alleen gaten om door te kijken..

Na een tijdje hadden we het wel gezien en was mijn paasvreugde nogal verminderd.
Waar is de paashaas die eieren verstopt in de tuin??

Die zaterdag heb ik heel braaf aan mijn stage gewerkt en als beloning gingen we savonds stappen in ons stamcafe..
Mijn salsaleraar was toevallig ook daar dus moest ik mijn kunsten laten zien (wat gaat dat opeens goed na een paar cocktails!)
Zondag was Katrien jarig en heb ik een oerhollandse omgekeerde appeltaart voor haar gemaakt..
Ondanks de improvisatie zonder weegschaal of maatbeker was het nog heel lekker geworden.
Savonds zijn we met een stel uiteten gegaan om het te vieren.

Deze week heb ik samen met Katrien en Tessa op Yanapuma (de spaanse school) aan mijn verslag gezeten. Wat een stuk gezelliger is als disney klassiekers en grappige taalbarrieres de orde van de dag zijn.
Aangezien ik veel tijd doorbreng met de 3 belgjes :) (Katrien, Tessa en Valerie) was het heel verfrissend toen Marvin ook in ons huis kwam wonen. Een nederlander erbij!

Heel de Nederland VS Belgie discussie laaide weer op..
Zij lachen ons uit om ons ''correcte ABN'' en wij hun om alle verkleinwoordjes en rare verbasteringen.

We koken elke dag best wel uitgebreid en sinds kort eet Marvin ook vaak mee. Als tegenprestatie heeft hij gisteren voor ons 'gekookt'. Wat eigenlijk betekende dat hij kokend water bij zakjes noodlesoep heeft gegoten ;)
Wat wel erg goed smaakte overigens.. Als voorgerecht hadden we sla met verkruimelde pringles erbij (??)
Wat is dat toch met mannen en hun gekke combinaties (Sander en pap, jullie moeten je nu aangesproken voelen..)
AL koken jullie wel als de beste natuurlijk ;)

De avonden hebben zich deze week gevuld met film kijken, een pubquiz (ja Majo, hier ook!) en een ladiesnight.

Vandaag heb ik de 200 vragenlijsten naar de kliniek gebracht en ALS HET GOED IS gaan ze dan woensdag eindelijk uitgedeeld worden.
Inmiddels ben ik al 3 weken bezig met onderhandelingen met de school.
Wat een chaoten zijn dat zeg..
Ze zijn onze brief met voorbeeld-vragenlijst al kwijt geraakt en hem ook nogeens verwisseld met een ander onderzoek...

Duim allemaal voor me dat het volgende week gaat lukken!!

Morgenochtend komen mijn ouders hier aan in Quito (met eekhoornpyama enal)
Volgens mij vader komen ze met een grote vracht onnodige dingen.
Mede dankzij mij vrees ik omdat ik de laatste week elke dag wel iets bedacht dat ik echt dringend nodig had uit Nederland.
Ik heb er heel erg zin in en zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Nog felicitaties aan Mario, Marisa, Martin en dinsdag mijn allerliefste nichtje Puk!!

Hasta Luego
Besos
Roos




  • 17 April 2009 - 17:56

    Marjolein:

    Wow, wat goed dat het pubquizvirus ook naar Ecuador is overgewaaid! Hoop dat je het beter doet dan ik in Edinburgh (al wonnen we wel vaak chocola omdat we de slechtste waren...) Hoop dat het allemaal lukt met je vragenlijsten! kus

  • 17 April 2009 - 18:26

    Paulien:

    Klinkt ondanks dat je veel aan je stage hebt gezeten nog steeds erg gezellig! Goed dat je het zo naar je zin hebt! Geniet lekker van het weekend met je ouders en succes komende week! Ik zal voor je duimen!
    Kus

  • 17 April 2009 - 21:42

    Sander:

    Mijn kook creaties zijn anders wel altijd origineel ;) lekker is ander maar wel origineel!

  • 19 April 2009 - 08:17

    Oma:

    slaap je beter roos in je eekhoornpijama we vinden het fijn dat we hebben gehoord dat alles goed gaat met carla enradboud ik zal voor je duimen hoor roos we denken aan je we gaan nu naar jippe en blijven een paar dagen bij hem

    liefs opa oma kus.


  • 19 April 2009 - 09:20

    Eef:

    Hey roos! wat goed dat je zo druk bezig bent, petje af hoor. Heel veel plezier met je ouders en laat ze je niet te veel afleiden he van je onderzoek :P
    liefs eef

  • 20 April 2009 - 16:04

    Mark En Leontien:

    Hey Roos, volgens ons heb je een toptijd daar!Super dat je ouders er nu zijn, kun je ze alles showen, hoe je woont, de omgeving, veel cooler om zelf te laten zien, dan op foto's toch!We zullen duimen dat alles goed gaat met je onderzoek op de kliniek!Veel liefs en dikke knuffel van ons!

  • 20 April 2009 - 19:50

    Annie:

    Nou roos, je maakt nog steeds veel mee daar, maar dat ze bebloed het kruis dragen is minder.
    Geniet er van dat je ouders er zijn en veel succes met alles, kus annie.

  • 21 April 2009 - 15:35

    Nikki:

    Hey lieve Roos..! Even snel een klein berichtje uit en overvolle trein.. *zucht*.. We (Robbert en ik) hebben kaartjes gekocht voor Extrema... Zorg jij dat Sander ze zo snel mogelijk koopt?!? Wil je niet nog eer feestjes missen..! Xx

  • 22 April 2009 - 19:03

    Marvin:

    Het is nog best lastig hoor zakje bij elkaar te doen! En je bent de knoflook vergeten, die heb ik nog wel even gebakken :p

    Owja even een vraagje, weet je al hoeveel geld je nog voor de pannekoeken krijgt?

    Je kan wel goed zingen trouwens, ga je dat filmpje ook op deze site zetten?! Kan iedereen zien wat voor talent je hebt :p

    Nee hoor twas heel gezellig!

    Groetjes Marvin!!!


  • 22 April 2009 - 20:13

    Sander:

    Beste marvin!! ik zou erg erg blij met je zijn als je dat filmpje eens naar me op kan sturen :D:D:D:D

  • 22 April 2009 - 20:16

    Sander:

    Beste marvin!! ik zou erg erg blij met je zijn als je dat filmpje eens naar me op kan sturen :D:D:D:D

  • 22 April 2009 - 20:17

    Roos:

    Beste Marvin,

    Als je leven je lief is doe je dat niet!!

  • 22 April 2009 - 20:26

    Sander:

    marvin als je nu even naar roos loopt dan geef ik via haar msn even me mailadres door ;)!!! ps: vecht je een weg voor de laptop, ik vertrouw erop dat je het kan!!

  • 22 April 2009 - 20:41

    Marvin:

    Hmmmm lastig.... ik heb nog wat geld nodig om naar de galapagos te gaan :p

  • 22 April 2009 - 20:42

    Sander:

    marvin als je nu even naar roos loopt dan geef ik via haar msn even me mailadres door ;)!!! ps: vecht je een weg voor de laptop, ik vertrouw erop dat je het kan!!

  • 22 April 2009 - 20:46

    Roos:

    hou eens op met die spam op mijn site..

  • 22 April 2009 - 20:48

    Marvin:

    Hmmmm lastig.... ik heb nog wat geld nodig om naar de galapagos te gaan :p

  • 23 April 2009 - 13:30

    Marjoleine:

    Heeeey!!!

    Zo te horen leef je nog steeds :P..
    hahah weet je zeker dat je niet in Ierland zit, met je pubquiz??;)
    heb je uiteindelijk toch nog paaseieren kunnen vinden??of waren ze in die warmte allemaal gesmolten??hihi

    wat leuk dat je ouders komen! veel plezier nog!

    Liefs

  • 23 April 2009 - 15:36

    Paulien:

    Filmpjes van karaoke backstreet boys?! Ben benieuwd!! Waar is dat filmpje inmiddels...?

  • 24 April 2009 - 00:49

    Mama:

    hier een berichtje uit het amazonegebied. waanzinnig. zoveel gezien. gewoon niet te geloven hoe het er hier uit ziet. kijk maar eens op www. napowildlifecenter.ec.
    wij vliegen morgen om 1uur naar quito en zijn om 6 uur bij jou om een hapje te gaan eten. tot morgen. kus mama

  • 25 April 2009 - 08:56

    Pim:

    Hé Roos, ik ben niet zo trouw met reageren en omdat ik steeds te laat ben zijn alle reacties die ik had kunnen bedenken al geplaatst. Maar dan toch: heel leuk om te lezen en ik ben voortdurend aan het duimen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: