Mañana, mañana... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu Mañana, mañana... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

Mañana, mañana...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

19 Maart 2009 | Ecuador, Quito

Jullie zullen je wel afvragen waar ik de tijd vandaan haal om zoveel berichtjes te schrijven..
Dat komt doordat de mañana-mentaliteit hier niet alleen in de boekjes bestaat!

Eigenlijk zou ik maandag met mijn stage in de kliniek beginnen maar doordat ze mijn onderzoeksvraag een beetje te breed vonden zou ik deze woensdag opnieuw komen met mijn nieuwe proposal..
Die heb ik inmiddels al een tijdje af en ik zou met mijn begeleider van de spaanse school naar ze toegaan...maar helaas: ze nemen de telefoon niet op en als we langsgaan zijn ze spoorloos verdwenen..

Hopelijk betekent dat niet dat het helemaal niet meer doorgaat!
Maar ik hou de moed erin hoor :) en anders ga ik lekker door met Quito verkennen en ben ik straks een volleerde salsa-danseres..Jiihaaaaa

Oja daarover: Lisa en ik hadden dinsdag alle2 anderhalf uur priveles. Mijn leraar komt ongeveer tot mijn schouders en houdt van gekke pasjes tussen het draaien door

Voorbeeldje: Na een draai noemt hij een code-woord en die staan voor verschillende moves die je dan moet doen.
Mijn favouriet is 1 arm omhoog, dan een sexy heis van een fantasie-sigaret nemen en deze dan nonchalant op de grond gooien en weer doorgaan....hahahaha eigenlijk zou ik het moeten opnemen!
Een andere variant is als we met het andere dansstelletje een combinatiedans doen en wij (de dames) moeten klappen terwijl de leraren een soort van robotdans doen.

Ik vraag me af of het er in het echt ook zo aan toe gaat of dat ze het gewoon leuk vinden buitenlanders voor gek te zetten...;)
Vanavond gaan we weer dus ben benieuwd!

Andere nieuwtjes: vanaf 28 maart ga ik naar het studentenhuis verhuizen. Hoewel mijn gastfamilie erg lief is, zit ik toch liever wat in t centrum met medestudenten..
Ik heb het huis al gezien toen we daar vrijdag met zn allen gingen eten en het zag er super uit!

Dit weekend gaan we als het goed is met een stel lekker relaxen op het strand..
Dan zal ik wat meer fotos op de site zetten voor de wat meer visueel ingestelden onder ons :)

Dikke kussen!

  • 19 Maart 2009 - 16:25

    Donnie ;):

    Hey Roosjuh!!
    HAHAHA ik zou het zooooo graag in het echt willen zien hoe jij de "diva" move doet (sigaret en arm omhoog), het lijkt me hilarisch!
    vet leuk dat je priveles krijgt, want dan kun jij straks als je terug bent mij priveles geven ;) ik wil de diva move ook kunnen!!!!!
    Leuk dat je gaat verhuizen, is idd leuker om met meer studenten te zijn en lekker in de stad te zitten!
    wel vervelend van je stage, dat het allemaal zo sloom gaat, maar komt goed, jij gaat daar een masterlijk onderzoek uitvoeren hoor roos, ben ik zeker van!straks op pubmed zoeken naar de groot 2009 :D!!
    heel veel plezier met je strand dagje van t weekend (ik ben stinkend jaloers hiero!!) en succes met stage (als je daar iets aan doet dan;))
    xxxxx

  • 19 Maart 2009 - 16:34

    Paulien:

    Hopelijk snel wat meer stage activiteiten, straks wordt je nog lui van al dat niksen...
    Je moet natuurlijk wel klaar zijn als Sander straks komt he! Succes!
    Kus

  • 19 Maart 2009 - 16:34

    Robbert En Nikki:

    Hi manana-salsadansende- Roos..!

    Leuk om al je verhalen te lezen..! Wat gaaf dat je een plekje hebt in dat studentenhuis..! We begrijpen je wel hoor, ook al is die gastfamilie nog zo lief... Gezellig met je nieuwe vriendjes en vriendinnetjes eten, kletsen, naar het strand, leuke dingen doen... Super..! Lekker van genieten.. Met je onderzoek ben je nog niet echt van start gegaan dus.. Jammer! Nu nog maar even leuke dingen doen, voordat je echt aan de slag kan!

    We mailen snel weer..!

    Liefs, de buurtjes..

  • 19 Maart 2009 - 16:34

    Marisa:

    Hahahha, hilarisch die danslessen!!!!
    En leuk dat je nu tussen de studenten gaat zitten, voel je je iets meer thuis waarschijlijk!
    Have fun! XXXXX

  • 19 Maart 2009 - 17:48

    Sander:

    hey salsa diva, veotjes van de vloer en gaan met die banaan!!! straks kliniek op zijn kop zetten daar en kan je eindelijk lekker beginnen. ps: niks gaat zoals je wilt vrees ik (manana cultuur ;)) dus relaxed flexibilie blijven, hou van je !!!

  • 19 Maart 2009 - 18:59

    Mama:

    ik begrijp dat mañana toch hoy is geworden. ben benieuwd hoe het was op de kliniek. maak je ook foto's van je salsales? Met je moves zit het vast wel goed.
    Ben blij dat je zoveel plezier hebt. Nu nog je onderzoek van start!
    Wel goed insmeren he, daar aan het strand.
    kus

  • 19 Maart 2009 - 22:14

    Ilona Steenkamer:

    Hee Roos!

    Haha je verhaal komt me heeeeeel bekend voor :D Hier gaat het precies hetzelfde: 'ja, dat komt morgen wel'! En een dag later wordt het gewoon net zo makkelijk weer verschoven naar 'morgen'.. Maar goed, daar word je ook wel lekker relaxt van. No stress!!

    Liefs, Ilona

  • 20 Maart 2009 - 06:27

    Mark:

    bedankt voor de kaart tante roos. x van puk. (en ons)

  • 20 Maart 2009 - 13:22

    Evelien:

    hee! kan je ook filmpjes op deze site plaatsen?? dat moet je doen:), ben wel benieuwd naar die salsa move!! dansen ze daar tijdens het 'uitgaan' ook alleen maar salsa??
    lekker dat je naar een studentenhuis gaat!
    veel plezier vant weekend op het strand en hopelijk zit er (snel) vaart in het onderzoek!
    xxx evelien

  • 21 Maart 2009 - 13:54

    Inge:

    Roos, wat superleuk om ook jouw verhalen te lezen! Haha, er schijnen hier ook salsa lessen gegeven te worden, dus wie weet komen wij met een soort van Afrikaanse mix terug ;-P Kunnen we opvoeringen geven.
    En leuk dat je wat meer in het centrum gaat wonen, wel relaxt. Jammer dat je nog niet veel verder bent, wij kunnen dus ook nog niet beginnen. Maar ja, vermaken doe je je toch wel! Succes! Liefs

  • 21 Maart 2009 - 18:08

    Marjoleine:

    Heey Roos!
    wil je me alsjeblieft niet zo jaloers maken met je verhalen over salsa dansen en liggen op het strand:S :D...
    ma zo te lezen bevalt het daar wel goed:D hoe kan het ook anders hahah
    en mis je eet idee al?

    Liefs
    marjoleine

  • 21 Maart 2009 - 21:26

    Ilona Steenkamer:

    Haha bij mij zit er gelukkig ook wat schot in de zaak. Gisteren telefonisch overleg gehad met NL dus vanaf maandag gaat het hopelijk allemaal wat vlotter ;)

    Mijn weekend hier is vooral lekker relaxt, zoals dat hoort in Midden/Zuid Amerika: naar het strand! Alleen uitslapen zit er niet echt in, ben elke dag om 6 uur al wakker.. Maar het mag inderdaad gezegd worden: wij hebben het goed voor elkaar!!!

    Kuss

  • 22 Maart 2009 - 11:17

    Oma:

    ik heb alles gelezen.de foto met de kus vind ik zo leuk hij staat op de piano lekker naar het strand Roos nou bij ons is het nog erg koud maar wel mooi.
    dag Roos
    liefs Oma.

  • 23 Maart 2009 - 10:05

    Mara:

    Hey Roos!
    Relaxt dat je uiteindelijk toch nog naar dat studentenhuis kan! Toch wel gezelliger denk ik he :) En je moet echt wat van je salsa moves opnemen hoor, ben benieuwd of het hetzelfde is als in Guatemala en het ziet er waarschijnlijk hilarisch uit..haha :D
    Ben je ondertussen al wel begonnen met je stage? Irri dat je je onderzoeksvraag weer moest veranderen!
    Wij zijn ook nog niet echt begonnen, moeten alleen nog maar een beetje observeren. (en saai wachttijden meten..) Maarja komt vanzelf goed!
    Ben je al bruin vant strand? Lukt t verder met je spaans? Wij beginnen morge met franse lessen, is hard nodig..
    Veel plezier! Kus Mara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 12747

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: