Hola todos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu Hola todos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Roos Groot - WaarBenJij.nu

Hola todos!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Maart 2009 | Ecuador, Quito

Hola!

Zoals jullie zien gaat mijn spaans met sprongen vooruit........;)
nee ok, ik kan alwel wat meer (zoals de locatie wijzigen op deze site...heeft wel een tijdje geduurd voor ik het doorhad hihi)
Ik heb met de school geregeld dat ik ook tijdens mijn stage (die volgende week al begint waaaah) nog spaans kan blijven volgen een half dagje per week..

Ik ben al redelijk aan het aclimatiseren: ik hijg al minder na het naar huis lopen (die hoogte is niet goed voor je conditie) en slaap de hele nacht door. Heb alleen nog op de meest vreemde tijden honger..

Morgenmiddag ga ik met mijn begeleider naar de kliniek om te kijken hoe het is en om alvast kennis te maken, ben benieuwd!

Wat het cultuur snuiven betreft: julie kunnen trots op me zijn. Heb al een paar traditionele gerechten op: zoals empenadas met gekke vulling en ondefinieerbare deegballen. Maar het smaakt allemaal prima!
Gisteren hebben we met 4 meiden salsa-les gehad, was echt heel grappig omdat wij er nogal reuzachtig en lomp uitzagen in vergelijking met de leraar die heel soepel, klein en gladjes was.
Donderdagavond gaan we weer dus misshien ben ik wel een volleerde salsa danseres als ik terugkom, ahum!
(Sander begin maar vast met oefenen...:P)

Vanavond gaan we naar een spaanse film (geen idee wat de titel is) en daarna is het ladys night in de clubs hier, kan ik mijn moves laten zien haha..

Dit weekend gaan we met een groep van de school naar Chimba, een community in de bergen. Daar gaan we paardrijden, hiken en naar warm water bronnen..

Zijn jullie al jaloers??? ;)

kusjes
en tot snel!

  • 11 Maart 2009 - 20:33

    Roos De Groot:

    Fotos komen eraan!! ben mijn kabeltje vergeten..oeps

  • 11 Maart 2009 - 20:39

    Mama:

    Hola Roos, que tal? Ja, ik ben ook druk aan het oefenen. We komen naar je toe! Het is ons toch gelukt om tussen de tentamens van jip en de geboorte van .... een vlucht te boeken. Oefen maar goed de salsa, kan papa met je dansen. Eindelijk een danspartner waarvan je de kruin niet kan zien en met de moves zit het ook wel goed.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt.

  • 11 Maart 2009 - 20:47

    Marjolein:

    Jaloers? Tuurlijk niet, ik en mijn scriptie die nog steeds niet af is vermaken ons prima in het momenteel nogal regenachtige Nederland! Je weekendplannen klinken echt goed zeg! Kom maar door met die foto's, kan ik meegenieten! Heel veel plezier! kus

  • 12 Maart 2009 - 00:39

    Paulien:

    Zo en jij denkt dat wij nog gaan dansen als je terug bent???? Over 4 maanden ben jij hartstikke ritmisch en soepel, val ik zo bij weg dan....
    Maar goed te horen dat je t leuk hebt nu! En drukke plannen al voor je weekend! Veel plezier!
    Kus

  • 12 Maart 2009 - 07:16

    Mark:

    Hola Rose,

    Estoy muy orgullosa de ti! Bien hecho y disfrutar de ella. Todo esto es bueno. Doe a abuelo y hoy acabamos de venir a trabajar. Todo es tan bueno. La casa en llamas. Así que probablemente en la nueva casa cuando regrese. Fila no Zoetermeer, lo que está vacío. x

  • 12 Maart 2009 - 07:51

    Robbert:

    Helemaal goed roos! Ik ben ook weer begonnen met mijn zelfstudie spaans.. Ik denk dat ik je binnenkort weer een mailtje stuur voor hulp, hehe... Heel veel plezier en op WTTF gaan we los met een salsadansje!

  • 12 Maart 2009 - 08:37

    Zus:

    Haaai zussie,

    Kijk daar worden we vrolijk van, dat klinkt echt helemaal top allemaal! Zie dat Mark de translator site gevonden heeft HAHAHAHA!;-) Hopelijk snel fotos idd, ennuh, ben je al bruin! ;-)

    Kus Jezus

  • 12 Maart 2009 - 09:02

    Mara:

    Ja jaloers word ik zo wel! Ik wil ook weer met n gladde latino salsa dansen ;)
    Maar gelukkig dat alles goed is gekomen en dat je wat meiden heb gevonden om leuke dingen mee te doen!
    Veel plezier en alvast succes in je eerste stage week!
    Kus Mara

  • 12 Maart 2009 - 09:20

    Evelien:

    salsales leuk!!! ik wil in nederland wel je kunsten zien hoor! ja en ik het begin voel je je echt stijf in de heupen he..
    mooi dat je spaanse les kan blijven volgen.
    hoe was het in de kliniek?
    xx evelien

  • 12 Maart 2009 - 11:07

    Inger:

    en of ik jaloers ben!
    Pffff, zit hier maar in dat koude kikkerlandje!!!
    Maar onthoud die moves, die mag je mij ook aanleren!
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt joh!Ben ook echt benieuwd naar je onderzoek!
    Gooi die heupen los vanavond!
    KUS

  • 12 Maart 2009 - 11:27

    Will:

    Hey drol!
    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik mis je al wel hoor! Probeer nu telkens Guun te dwingen om op maandag met mij Grey's Anatomy te kijken, maar helaas... ;)
    Ow ja en 'n vraag aan m'n stiefouders...Hebben jullie nog plaats in jullie koffer voor iemand met een lengte van 1.60 m.? Moet lukken toch? ;)

  • 12 Maart 2009 - 11:28

    Will:

    Ow en Rosie...misschien moet je even je foto aanpassen...hahaha, het lijkt nu net of je in ski outfit rondloopt in Ecuador! ;)

  • 12 Maart 2009 - 11:35

    Ellen:

    Wat ben je toch een bofferd. Even wennen en dan heb je allerlei spannende dingen in het vooruitzicht!!!!! Is dit een vervolg op de survivalvakanties van vroeger, je wordt er vast heel erg fit van. Liefs van ons allemaal

  • 12 Maart 2009 - 12:01

    Kamil En Lisette:

    Ola chicka,

    Aaaaah leuk salsadansen!!! Wij hebben gehoord dat i.p.v. Salsa dansen er in Nederland een soort fitness salsa is genaamd ZUMBA. Misschien moet ik die lessen wel volgen, houden we het niveau een beetje gelijk. Enne... Kamil en ik zijn toch niet zo groot, dus dat komt wel goed.
    Ook fijn om te lezen dat je je draai al gevonden hebt. Is wel wat anders dan het eerste weekend in je uppie :)

    Veel plezier en succes met alles, dikke kus en knuf Kamil en Sette

  • 12 Maart 2009 - 12:51

    Annie:

    nou roos, als ik het zo lees dan vermaak je je wel.
    Ga zo door en heel veel plezier, kus annie.

  • 12 Maart 2009 - 13:57

    Kim :

    (je weet wel, die van infectious diseases en nutrition die zielig kinderen uit indonesie besmet met wormen omdat dat mag! ;) )

    comme es tas (dat is volgens mij ook spaans),
    Wat klinkt het allemaal keileuk.. volgens mij vermaak je je daar prima!

    Heel veel plezier en ik zal je verhaaltjes lezen!! i like them!!

    x


  • 12 Maart 2009 - 14:11

    Ilona Steenkamer:

    Hee Roos! Wat leuk om te horen dat je al helemaal begint te wennen aan het leven in Ecuador. Ik ben vannacht pas aangekomen, maar hoop dat het hier ook een beetje snel gaat wennen.. Geniet ervan en heeeeeel veel plezier! Kus, Ilona

  • 12 Maart 2009 - 16:22

    Eef:

    Hee roos, wat super he dat je nu al een leuke club hebt ontmoet om allemaal leuke dingen mee te doen? blijven die ook een tijd in quito?
    spannend dat je morgen naar de kliniek gaat, ben benieuwd.
    en je gaat het volgens mij hartstikke druk krijgen zo.. onderzoek doen, in kliniek werken, salsales, spaanse les, in het weekend reizen en sportief doen en dan komen ook nog eens je ouders en sander je opzoeken :P
    jaloers, hoe kom je erbij ;)
    xx

  • 12 Maart 2009 - 17:57

    Sander:

    nou dan zet ik er ook maar als 30ste een berichtje op he. wat een slecht vriendje ben ik. vorige keer nog als eerste nu ver weggezakt in de peilingen! ik ben blij dat het zo goed met je gaat he poepie en ik zal je slaap t-shirt aan je ouders mee geven als ze je komen opzoeken :)

  • 12 Maart 2009 - 19:15

    Carla:

    wel met die eekhoorntjes hoor!

  • 12 Maart 2009 - 19:21

    Roos:

    ZEG, mam en sander.... willen jullie me niet zo voor schut zetten op mijn eigen site....
    Mijn eekhoorntjes pyama......tssss
    die heb ik niet hoor

    :P.....;)

  • 12 Maart 2009 - 20:54

    Manon:

    Roos!! Klinkt goed allemaal! Mooi dat je je daar steeds meer op je gemak voel :)! Lekker genieten meis! Ik ga zaterdag de handbalkwaliteiten van je vriendje bewonderen :)! En doe je voorzichtig met die paarden ;)?!
    Veel succes alvast op je eerste stage week!
    xx Manon

  • 14 Maart 2009 - 15:47

    Nikki:

    Lieve Roos..! Waar blijven je foto's?? Xx

  • 15 Maart 2009 - 12:40

    Inger:

    Roos, wist niet dat je een eekhoorntjespyama hebt!

    Zal eens kijken of ik nog wat andere items van eekhoornen tegenkom, ik denk aan pantoffels, ondergoed en een haarband!

    hahahahah!

    kus

  • 15 Maart 2009 - 12:43

    Annie En Martin:

    Hola Roos,

    Zoals Nikki al zei, waar blijven je foto's ??
    Om hier wat aan mee te helpen hebben we wat fotoruimte voor je geregeld.
    Ben je al helemaal ingeburgerd en voelt het al een beetje thuis ?
    Sterkte met de spaanse lessen en we horen graag van je met wat foto's we zijn erg nieuwsgierig hoe het er daar uitziet

    Dikke kussen uit Voorburg

  • 15 Maart 2009 - 19:58

    Nien:

    ¡Rosa mi guapa! Hoe is het met je! Ik hoorde van Mayo dat je aan de andere kant van wereld zit, wat súpergaaf voor je! Leuk om al je verhalen te lezen, ik vind dat je integratie uitstekend verloopt daar met de exotische gerechten en de salsalessen, move those hips!

    Lief, héél veel plezier, keep us posted!

  • 17 Maart 2009 - 11:56

    Mama:

    jip heeft net z'n nederlands mondeling gedaan. ging heel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

masterstage + rondreis Ecuador

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 12749

Voorgaande reizen:

06 Maart 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: